Farsund,  Tur

Tid: ca 1 time tur/retur

Lengde: ca 1 km, en vei

Oppstart:

Fra Farsund kjører du Fv43 mot Vanse og tar av Fv453 mot Ore. Når du nærmer deg Ore, kommer du til et kryss. Kjør til høyre mot Kvinesdal. Videre kjører du forbi Farsund voksenopplæring. Ta av første vei til høyre i krysset mot Kvinesdal (Fv652). Følg veien et godt stykke til du kommer til et nytt kryss hvor du tar av veien til venstre mot Jøllestø (Fv654). Følg veien mot Jøllestø. Du kommer til et nytt kryss hvor du tar av veien til Vigan. Følg den lange grusveien helt til endes. Du vil til slutt komme til en bom. Kjør forbi bommen og parker i lommen ved siden av grusveien eller i enden av grusveien.

PS: Det er få parkeringsplasser og trangt. Vis hensyn.

Annet:

- Følg skilt til Varnes Fyr

- Klikk her for kart.

Turbeskrivelse:

Flott tur i vakre omgivelser. Stien går i skog- og myrterreng. Etter hvert åpner landskapet seg opp. Hav og fjell kommer til syne.

Fra Varnes Fyr ser du over til Lista fyr, Hidra og Andabeløya. Fantastisk fin utsikt!

Varnes Fyr

Vi blogges!

Legg igjen et svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *