Rogaland,  Tur

Høyde: 323 moh

Lengde: ca 4 km

Oppstart:

Kjør til DNT huset på Gramstad. Her finner du en stor gratis p-plass. Turen starter herfra.

Annet:

- Sti merket med rød "T"

- Oversiktskart (Rundtur: parkeringsplass - Dalsnuten)

Turbeskrivelse:

Turen starter ved turisthytta på Gramstad. Du går grusveien forbi turisthytta og Gramstadtjørna. Etter hvert kommer du til en sti som går slakt oppover i åpent terreng. Stien følger du hele veien til Dalsnuten. Fra bunnen av fjellet kan du gå sherpatrappene nesten helt opp til toppen.

På toppen ser du fra den ene siden over Gandsfjorden til Sandnes- og Stavangerområdet. På andre siden ser du Lifjell mast, Revholstjørna og landskapet innover i landet. Fantastisk fin utsikt!

Veien tilbake går nedover en bratt skråning. Etter det bratteste partiet kan du gå sherpastien til bunnen av fjellet. Stien går videre langs Revholstjørna og ender opp på en grusvei. Herfra kan du følge grusveien tilbake til turisthytta og parkeringsplassen.

Enjoy!

Dalsnuten
Revholstjørna

Vi blogges!

Legg igjen et svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *