Hverdagsliv

Roadtrippen som endte så brått

Mandag 18. juli

Dagen startet bra! Vi pakket alt vi skulle ha med på turen. Alt fra soveposer, liggeunderlag, telt, klær og toalettsaker, og så kjørte vi mot Kristiansand. Leah hadde bursdag denne dagen og gaven fra oss var en shoppingtur på Sørlandssenteret. Vi startet roadtrippen med en shoppingrunde før vi dro videre til Grimstad hvor vi skulle campe for natten. Det var ikke mulig å booke teltplass på forhånd, så vi måtte ta en sjanse på drop-in. Heldigvis fikk vi den siste teltplassen. Vi campet på Moysand Familiecamping som er en kjempefin campingplass med masse forskjellige aktiviteter for barn.

Tirsdag 19. juli

På morgenen pakket vi sammen teltet og kjørte videre østover. Ungene visste ikke hvor vi skulle. De spurte oss ti tusener av spørsmål, men det hele skulle være hemmelig. De måtte rett og slett vente å se.

Vi tok ferja fra Horten til Moss, og kjørte ned til Strømstad. Ca 15 min sør for Strømstad ligger Daftöland. Vi hadde ikke hørt om den lille fornøyelsesparken før vi tilfeldigvis fant den på google maps da vi planla turen. Vi skjønte fort at der måtte vi ta med ungene. Daftöland er en liten fornøyelsespark med pirat tema. Parken er kjempefin og vel gjennomført. Kayden var i ekstase over å endelig ha vært i Sverige.

Etter Daftöland dro vi tilbake til Strømstad og gikk på sightseeing. Vi spiste middag på en hyggelig restaurant i byen og spiste is på brygga. Vi ble godt kjent med en eldre måke som vi kalte for Peder. Det var en måke med mye sjarm det!

Videre dro vi på Seläter camping hvor vi skulle overnatte. Det var en flott familiecamping med masse barn. Høydepunktet var den store trampolinen. Joachim og jeg spilte mini golf og koste oss mens ungene lekte med de andre barna.

Onsdag 20. juli

Vi pakket sammen teltet og dro videre til Nordby Shoppingsenter. Ungene digget senteret og godis butikken ble fort en favoritt. Vi gikk innom en gaming avdeling hvor vi spilte og hadde det moro.

Da vi gikk ut av senteret ble vi møtt av en vegg av varme. En hetebølge passerte gjennom norden og målestokken viste hele 33 varmegrader. Det var i overkant varmt.

Vi kjørte tilbake til Norge og dro til Halden for å se på festningen. Det viste seg at festningen var stengt pga innspillingen av Allsang på grensen. Vi hadde ikke billetter til showet, så vi måtte bare kjøre videre. Leah syntes at det var kjipt fordi hun ville så gjerne se Tix opptre. Jeg kunne trøste henne med at vi i hvert fall stod ganske nærme ham.

Vi måtte finne en backup plan og bestemte oss for å kjøre innom gamlebyen i Fredrikstad og kikke litt rundt. Vi tok ferja over til byen og vandret rundt i Fredrikstad by. Jeg er veldig glad i Fredrikstad fordi jeg har bodd der tidligere. Fredrikstad er virkelig en vakker by.

Etter litt sightseeing dro vi videre til Nes camping i Moss. Ungene badet og koste seg mens vi satte opp teltet. Det ble noen runder med kortspill før vi tok kvelden. Vi skulle opp tidlig neste dag.

Nes camping

Torsdag 21. juli

Ungene har alltid sagt at de ønsker å dra til tusenfryd, så vi tenkte at vi skulle overraske dem. De ble så glade da vi kjørte inn på parkeringsplassen og sa at vi skulle ta noen ville karuseller. Det var en varm dag med over 30 varmegrader. Humøret var på topp og alle var gira på å ta karuseller.

Etter noen timer begynte jeg å føle med dårlig. Halsen var sår og jeg begynte å få feber. Værmeldingen hadde endret seg og det skulle bli styrtregn og torden dagen etter. Vi bestemte oss derfor for å dra tilbake til campen, pakke sammen teltet og kjøre hjemover. Det ble en lang natt med svette og frysetokter. Roadtrippen tok en brå slutt, men vi var alle enige om at vi var glade for at vi hadde vært i Tusenfryd.

Solnedgang på Bastø Fosen

Fredag 22. juli

Formen ble bare verre og verre. Jeg fikk en hastetime hos fastlegen. Jeg hadde 51 i crp og 38,5 grader i feber. Første tanke var at dette kunne være covid, men testen var negativ. Jeg ble sendt hjem igjen og slappet av resten av dagen.

Lørdag 23. juli

Jeg var sengeliggende hele dagen. Utpå kvelden kunne jeg kjenne at det var noe alvorlig galt. Jeg ringte legevakten og fikk en time. Det viste seg at jeg hadde nesten 40 i feber og en crp over 100. Jeg ble lagt inn på Flekkefjord sykehus for å få intravenøst antibiotika. Crp-en fortsatte å stige. Den steg til over 200 og jeg hadde en pågående infeksjon som var vanskelig å stoppe. I tillegg fikk jeg bronkitt. Etter 4 dager begynte crp-en endelig å falle. Jeg kunne endelig dra hjem igjen. Jeg var fortsatt syk, men jeg kunne fortsette antibiotikakuren hjemme. Det tok en uke før jeg fikk energien tilbake igjen.

I dag føler jeg meg mye bedre. Hoster litt fortsatt, men det er bedre enn å være syk. Det hele skjedde så fort. Det ble gjort et forsøk på å dyrke frem bakterien, uten å lykkes. Det viktigste er vel at jeg er frisk igjen. Jeg har fortsatt en uke igjen av ferien før jeg skal tilbake på jobb, og den skal nytes!

Jeg ønsker dere alle en fin uke og fortsatt en fin sommer videre.

Vi blogges

Legg igjen et svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *